AVIZIER - Spital CF Oradea
Despre noi
1. DESCRIEREA SITUAŢIEI ACTUALE A SPITALULUI
Spitalul Clinic C.F. Oradea este o unitate sanitară reprezentativă şi complexă a judeţului Bihor, care, din punct de vedere al clasificării teritoriale este un spital judetean, după criteriul specialităţii este un spital general, după criteriul educaţional este un spital clinic cu secţii clinice, după criteriul proprietăţii este un spital public,iar dupa categorie este de categ.IV.
Unitatea detine autorizatie de mediu si autorizatie sanitara de functionare cu plan de conformare
Spitalul Clinic C.F. Oradea oferă asistenţă medicală pentru bolnavii acuţi şi cronici din Oradea (peste 200.000 locuitori) respectiv din jud. Bihor (peste 600.000 locuitori) precum şi pentru bolnavii din judeţele limitrofe.
Activitatea medicală şi administrativă a unităţii se desfăşoară în patru clădiri distincte: Staţionar Oradea, Punct de lucru Satu Mare, Ambulator de Specialitate Oradea şi Ambulator de Specialitate Satu Mare.
Staţionarul Oradea este situat în Oradea, str. Republicii, nr. 56 şi a fost dat în folosinţă în anul 1957.
Staţionarul Oradea cuprinde 161 paturi, structurate în 3 secţii şi 9 compartimente, deservite de 2 laboratoare. De asemenea, în cadrul Staţionarului Oradea funcţionează Camera de Garda .
Pe baza acestei structuri sunt deservite o bună parte din cazurile municipiului Oradea şi jud. Bihor.
Punctul de lucru Satu Mare este situat în Satu Mare, str. Vasile Lucaciu, nr. 1, parter. Imobilul este o clădire de patrimoniu, structurata pe doua nivele, etajul unu fiind ocupat de Liceul I.C. Brătianu.
Staţionarul Satu Mare funcţionează din 1957 cu un compartiment de medicină internă, cuprinzând 12 paturi, deservite de 2 laboratoare de explorări paraclinice.
Ambulatoriul de Specialitate Oradea situat în Oradea, str. Republicii, nr. 56, dat în folosinţă în anul 1976, este destinat asistenţei medicale din ambulatoriul spitalului.
Cele 11 specialităţi medicale sunt structurate în 11 cabinete, deservite de 2 laboratoare de investigatii paraclinice de laborator si radiologie, un compartiment de sterilizare ,un cabinet de explorări funcţionale si un compartiment de statistica medicala,siguranta circulatiei,evidenta medicala.
Tot în acest imobil se regăseşte administraţia spitalului asigurata de 12 servicii tehnico-administrative.
Ambulatoriul de specialitate Satu Mare este situat în Satu Mare, str. Vasile Lucaciu, nr.1 şi funcţionează din 1957.
Este structurat în 7 cabinete medicale, 2 laboratoare de investigaţii paraclinice, un compartiment sterilizare, un cabinet de balneologie şi recuperare ,compartiment de statistica medicala,siguranta circulatiei,evidenta medicala si un compartiment administrativ.
Ambulatoriul deserveşte personalul cu atribuţii în siguranţa circulaţiei din judeţul Satu Mare precum şi judeţele limitrofe.
2 SERVICII MEDICALE OFERITE
Structura organizatorică a Spitalului Clinic C.F. Oradea în 2014
Secţii cu paturi
Secţie / compartiment |
Nr. pat |
Secţia clinică Medicină Internă din care: - Compartiment Neurologie
- Compartiment Gastroenterologie - Compartiment Cronici
|
40
6 6 6 |
Secţia clinică Cardiologie din care: Compartiment Cronici
|
40
6 |
Secţia Chirurgie Generală din care: - Compartiment O.R.L. |
25
6 |
- Compartiment de Terapie Intensivă |
8 |
-Compartiment spitalizare de zi |
6 |
-Compartiment Exterior Satu-Mare |
12 |
TOTAL |
161 |
Alte Structuri
Camera de gardă, Laboratoare de radiologie şi imagistică medicală, Laboratoare de analize medicale, Ambulatorii de specialitate cu cabinete de medicină internă, medicina muncii, cardiologie, oftalmologie, o.r.l., neuro-psihiatrie,chirurgie generală, ginecologie, explorări funcţionale,gastroenterologie, balneo-fizioterapie, Compartiment sterilizare, Servicii tehnico-administrative.
Investigaţii şi terapii cu aparatură de înaltă performanţă:
Explorări cardiovasculare, Analizoare biochimie şi hematologie, Aparate de radiologie şi imagistică medicală.
INDICATORI PE STRUCTURI CLINICE
Denumire paturi |
Nr. pacienţi |
Nr. zi spit. |
Nr. paturi |
Rata utiliz. pat |
Durata spitalizare |
Cardiologie |
1345 |
7391 |
40 |
50.62 |
5.49 |
Interne |
1531 |
9957 |
40 |
68.19 |
6.50 |
Chirurgie |
578 |
3334 |
25 |
36.54 |
5.76 |
Total |
3454 |
20682 |
105 |
53.96 |
5.98 |
Se poate observa din indicatorii prezentaţi mai sus faptul că realizările sunt aproape de mediile naţionale: - rata utilizare optimă la spital clinic = 289,6
- durata medie spitalizare naţională = 7,21
NUMAR DE INVESTIGATII PARACLINICE ANUL 2014
- ECOGRAFII 3376
- EX. RADIOLOGIE 3303
3.RESURSE UMANE
Activitatea Spitalului Clinic C.F. Oradea beneficiază de contribuţia a peste 21 medici de înaltă calificare, dintre care 7 sunt cadre universitare, care asigură atât instruirea studenţilor în medicină, cât şi pregătirea de specialitate a numeroşi medici stagiari şi rezidenţi. Structura pe categorii de personal este următoarea:
Categorie de personal |
Contract |
Vacant |
|
Medici |
24 |
10 |
34 |
Alt pers. san. sup. |
5 |
3 |
8 |
Pers. san. mediu |
67.5 |
27 |
94.5 |
Pers. san. auxiliar |
22.5 |
10 |
32.5 |
Pers. TA |
19 |
3 |
22 |
Pers. muncitor+portari |
7 |
0 |
7 |
Total stat funcţii |
145 |
53 |
198 |
Indicatori ai resurselor umane
Indicator |
Realizat |
Media/ţară |
A.1. Număr mediu de bolnavi externaţi / medic |
264.92 |
237,30 |
A.2. Număr mediu de bolnavi externaţi / asistentă medicală |
87.00 |
87,00 |
A.3. Proporţia medicilor din totalul personalului |
16.56% |
13,65% |
A.4. Proporţia personalului medical din spital din totalul personalului angajat al spitalului |
82.07% |
82,56% |
A.5. Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical |
35.53% |
13,85% |
A.6. Număr mediu de consultaţii pe medic în camera de gardă |
35.84% |
4. DEZVOLTARE, MODERNIZARE ,DOTARI
4.1. In domeniul strategiei serviciilor medicale:
Elaborarea, pe baza nevoilor de servicii medicale ale populatiei din zona arondata, planul de dezvoltare a spitalului, impreuna cu ceilalti membri ai comitetului director si pe baza propunerilor consiliului medical si structurarea pe etape anuale, evaluate la sfarsitul fiecarui an financiar.
Aprobarea planului anual de furnizare de servicii medicale, elaborat de comitetul director, la propunerea consiliului medical.
Aplicarea strategiilor si politicilor de dezvoltare in domeniul sanitar ale Ministerului Sanatatii Publice, adecvate la necesarul de servicii medicale pentru populatia deservita .
Cresterea continua a indicelui Case – mix.
4.2. In domeniul managementului economico-financiar :
Aprobarea Planului anual de achizitii publice si a Bugetului de venituri si cheltuieli pe fiecare an si cuprinderea in acestea a acelor obiective propuse;
Dotarea spitalului cu aparatura moderna din veniturile proprii :
Nr. Crt CategorieTip aparat Denumire aparatdispozitiv
1 FABIUS APARAT ANESTEZIE FABIUS
2 SAVINA AP.VENTILATIE SAVINA
3 EKG BTL 08MD3 EKG PORTABIL 3 CANALE
4 MEC 2000 MONITOR ATI
5 MEC 1000 MONITOR ATI
6 INJECTOMAT HP 1235 S SERINGA AUTOMATA
7 INJECTOMAT HP 1235 N SERINGA AUTOMATA
8 INJECTOMAT HP 1235 N SERINGA AUTOMATA
9 INJECTOMAT HP 1235 N SERINGA AUTOMATA
10 INJECTOMAT HP 1225 N SERINGA AUTOMATA
11 RADIOCAUTER TIP HF 200W RADIOCAUTER
12 BORA2060P HAEREUS ASPIRATOR CHIRURGICAL
13 MEDIVAC 800 ASPIRATOR CHIRURGICAL
14 MEDIVAC 800 ASPIRATOR CHIRURGICAL
15 MEDIVAC 800 ASPIRATOR CHIRURGICAL
16 HEART STREAM M4735A DEFIBRILATOR BIFAZIC
17 PRIMEDIC XD 1 M290 DEFIBRILATOR
18 GN 300 AESCULAP ELECTROCAUTER MONO SI BIPOLAR
19 MP 60 MONITOR MONITOR ATI M8005 A
20 MONITOR VIRIDIA M3 MONITOR ATI M3046 A
21 MASA CHIRURGICALA ALPHA STAR MASA CHIRURGICALA
22 LAMPA DE OPERATIE MACH 500 DF/380 DF LAMPA DE OPERATIE
23 INJECTOMAT CELL SAVER AUTOTRANFUZIE
24 APARAT.CURATAT ULTRASUNETE ELMA T 890 H
25 INSTALATIE DE STERILIZARE CAMSON
26 TURN LAPAROSCOPIC KARL STORZ TURN LAPAROSCOPIC
27 HOLTER EKG HOLTER
28 APARAT EKG EKG PORTABIL
29 MONITOR BTL ATI 1000
30 MONITOR BTL ATI 1000
31 INJECTOMAT SERINGA AUT.
32 INJECTOMAT 1235 S SERINGA AUT.
33 Aparat EKG EKG PORTABIL
34 HOLTER HOLTER EKG
35 INJECTOMAT 1235 N INJECTOMAT
36 INJECTOMAT 1235 S INJECTOMAT
37 ITERRA II TIP 1004 AUDIOMETRU
38 08MDC Aparat EKG BTL EKG-PORTABIL
39 BTL-08 ABPM 200 HOLTER TENSIUNE
40 BTL-08 ABPM 200 HOLTER TENSIUNE
41 BTL HOLTER EKG
42 BTL HOLTER EKG
43 BTL 08MT EKG-PORTABIL
44 REKTO PREST AUTOKERATOMETRU
45 OLYMPUS EXERA II TRUSA VIDEOENDOSCOP
46 MICROSCOP OPTIC B352PL
47 INSTALATIE DE STERILIZARE CAMSON
48 PEGASUS ELECTROENCEFALOGRAF DIGITAL
49 Biomicroscop Argus
50 OSCILLA TSM 300 cu imprimanta Tinpanometru
51 Mindray BC 3000 + 60 TESTE/H
52 Mindray BC 5300 60 TESTE/H
53 ACL 7000 80-110 TESTE/H
54 ACL 1000 80-110 TESTE/H
55 Easy Lite Plus 25 TESTE/H
56 Mindray BS300 300 TESTE/H
57 Array 360 System 200 TESTE/H
58 Expert 96KIM+Atlantis 60 TESTE/H
59 Uriscan Pro 2 60/TESTE/H
60 Uriscan Optima Plus 60/ TESTE/H
61 Aparat radiologie MULTIX PRO P
62 Aparat radiologie AXIOM ICONOS R200
63 Ecograf general Doppler SSD 4000
64 Ecograf 3D Multifunctional SSD 4000
-Spitalul Clinic CF Oradea a obtinut agreerea pentru furnizarea serviciilor medicale de Siguranta in Transporturi atit pentru comisia medicala si psihologica de la Oradea cit si pentru Comisia medicala din Satu Mare.
-A fost prelungita Autorizatia CNCAN pentru desfasurarea activitatii de radiologie.
-Spitalul Clinic CF Oradea a obtinut autorizatia de functionare urmare a controlului efectuat de catre reprezentantii Ministerului Transporturilor cu plan de conformare.
-S-a obtinut recertificarea ISO 9001/2008, pentru perioada 2015/2017.
-A fost obtinuta autorizatia ISCIR pentru liftul de alimente din cadrul spitalului.
-Camera de Conturi a Judetului Bihor a efectuat un Audit Financiar asupra Contului de executie al Bugetului de venituri si cheltuieli a Spitalului Clinic CF Oradea.
-A fost achizitionat un aparat de timpanometrie necesar efectuarii investigatiilor medicale necesare desfasurarii activitatii de Siguranta in Transporturi.
-A fost achizitionat un Electroencefalograf necesar pentru activitatea medicala desfasurata in Ambulatoriul de Specialitate de la Satu Mare.
-S-au facut demersurile necesare catre Universitatea Oradea – Facultatea de Medicina si Farmacie in vederea dotarii acestui compartiment cu aparatura necesara avind in vedere statutul de institutie sanitara clinica pe care il are spitalul.
-A fost efectuata evaluarea de catre Casa Judeteana de Sanatate Bihor a capacitatilor existente in cadrul spitalului si ambulatoriului in vedere contractarii serviciilor medicale.
-S-a analizat stadiul implementarii Codului controlului intern / managerial in conformitate cu Prevederile OMF 946 DIN 2005 propunindu-se masuri de inbunatatire a activitatii
-Reparatii curente efectuate la instalatia de sterilizare din cadrul ambulatoriul integrat al Spitalului.
-Au fost amenajate si modernizate o serie de saloane de la sectia de cardiologie din Spitalul Clinic CF Oradea prin aplicarea de tarchet pe pardoseli, vopsit lemnariile, zugravitul peretilor, montarea corpurilor de iluminat si a obiectelor sanitare.
-Toate cabinetele din cadrul Ambulatoriului Integrat din Oradea au fost modernizate prin aplicarea de tarchet pe pardoseala, reabilitarea instalatiei electice si inlocuirea corpurilor de iluminat.
-S-a continuat procesul de arhivare a documentelor din spital si din cadrul Laboratorului de examinari psihologice.
-Reorganizarea activitatii de la fisierul unitatii prin deschiderea mai multor gisee, in primele ore ale zilei datorita aglomeratiei care se formeaza.
Lucrari de reparatii capitale si modernizare a cladirii spitalului nu se pot efectua datorita cererii de retrocedare depuse in anul 2006.
Lucrarile de reparatii curente pentru buna desfasurare a actului medical efectuate in ultimii 3 ani sunt urmatoarele :
-Lucrari de imbracare a podelelor si peretilor pentru compartimentul de cronici.
-Lucrari de inlocuire a geamurilor de lemn din ambulatoriul de specialitate.
-Lucrari de ignifugare a materialelor lemnoase din acoperisul spitalului.
-Lucrari de renovare a casei scarii din Ambulatorul integrat.
-Lucrari de reparatie avarie instalatie hidranti apa rece.
-Renovarea Laboratorului de analize medicale.
Dezvoltarea softului integrat la nivelul spitalului si cuprinderea treptata a tuturor activitatilor desfasurate in spital;
Cresterea eficientei spitalului;
Imbunatatirea resurselor financiare prin identificarea de noi surse care sa asigure cresterea procentului veniturilor proprii realizate din totalul veniturilor spitalului ;
Reducerea costurilor medii la nivel de sectii;
4. 3. In domeniul managementului performantei si calitatii serviciilor:
Intreprinderea masurilor necesare de urmarire si de crestere a indicatorilor de performanta ai managementului spitalului public,
Crearea conditiilor necesare prestarii unor acte medicale de calitate de catre personalul medico-sanitar din spital;
Implementarea protocoalelor de practica medicala la nivelul spitalului, pe baza recomandarilor consiliului medical;
Realizarea activitatilor de control al calitatii serviciilor medicale oferite de spital, activitatea coordonata de directorul medical, cu sprijinul consiliului medical si al celui stiintific;
Negocierea si incheierea de protocoale de colaborare si/sau contracte cu alti furnizori de servicii pentru asigurarea continuitatii si cresterii calitatii serviciilor medicale;
Cresterea calitatii conditiilor de cazare, igiena, alimentatie si prevenirea infectiilor nozocomiale, in conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sanatatii Publice;
Urmarirea si ridicarea modului de aplicare a prevederilor legale in vigoare cu privire la respectarea drepturilor pacientului precum si urgentarea luarii de masuri atunci cand se constata incalcarea acestora;
4.4. In domeniul managementului resurselor umane:
Actualizarea Regulamentului Intern al spitalului, precum si fisa postului pentru personalul angajat de fiecare data cind apar situatii noi;
Organizarea concursurilor pentru ocuparea functiilor din cadrul comitetului director si incheierea contractului de administrare cu acestia;
Ridicarea gradului de rigurozitate in ceea ce priveste evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului aflat in subordine directa, conform structurii organizatorice, si solutioneaza contestatiile in functie de nivelul ierarhic la care s-au facut;
Largirea cadrului de acoperire a personalului prin cuprinderea a mai multi angajati in Planul de formare si perfectionare a personalului;
Negocierea si incheierea Contractului Colectiv de Munca la nivel de spital;
Urmarirea modului de incheiere a asigurarilor de malpraxis de catre personalul medical din subordine in asa fel incit sa nu fie incalcata legislatia din acest domeniu;
4.5. In domeniul managementului administrativ:
Cresterea modului de indeplinire a obligatiilor asumate prin contracte;
Desfasurarea pe toate caile a unor activitati de loby pe linga factorii de decizie politici pentru rezolvarea situatiei juridice a cladirii spitalului;
Obtinerea autorizatiei sanitare de functionare si a certificatului de acreditare, in conditiile prevazute de lege;
Respectarea prevederilor legale in vigoare referitoare la pastrarea secretului profesional, pastrarea confidentialitatii datelor pacientilor internati, informatiilor si documentelor referitoare la activitatea spitalului;
Promptitudine in activitatea de prezentarea a unor informari trimestriale si anuale cu privire la patrimoniul dat in administrare, realizarea indicatorilor activitatii medicale, precum si la executia bugetului de venituri si cheltuieli;
Organizarea arhivei spitalului si asigurarea securitatii documentelor prevazute de lege;
Organizarea unui sistem de inregistrare si rezolvare a sugestiilor, sesizarilor si reclamatiilor referitoare la activitatea spitalului si postarea pe pagina de webb a spitalului a chestionarului de satisfacerea a nevoilor pacientului;
Elaborarea impreuna cu comitetul director, a planului de actiune pentru situatii speciale si de asistenta medicala in caz de razboi, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale si alte situatii de criza, conform dispozitiilor legale in vigoare;