INVITAŢIE DE PARTICIPARE
Prin prezenta, vă invităm să participaţi la procedura achiziţie directă – servicii de spalatorie si curatatorie
Valoarea maxima a contractului atribuit: 28.000,00 ron, fără TVA, reprezentând echivalentul în lei a 6262.44 euro,
Codul CPV: 9831000-1, servicii de spalatorie si curatatorie uscata
Sursa de finanţare: fonduri proprii
Perioada de valabilitate a ofertelor: 30 zile de la data limită de depunere a ofertelor
Obiectul achiziţiei directe: furnizare servicii spalatorie si curatatorie
Modul de finalizare a achiziţiei directe: încheierea unui contract de achiziţie publică
CAIET DE SARCINI
IN VEDEREA ACHIZITIEI DIRECTE A CONTRACTULUI DE
SERVICII DE SPALATORIE SI CURATATORIE COD CPV: 9831000-1
Procedura organizata de autoritatea contractanta Spitalul Clinic Cf Oradea:
Selectie de oferte,procedura aplicata fiind achizitia directa(studiu de
piata) in conformitate cu prev,art,19 din OUG 34/2006 cu modificarile
si completarile ulterioare.
Prestatorul va presta serviciile de
spalatorie si curatatorie uscata cu utilaje si echipamente proprii, ,
denumit in continuare “spalatorie” pentru o perioada de 12 luni .
Termenul
de depunere a documentatiei privind conditiile de calificare, propunere
tehnica respectiv propunerea financiara este 30.09.2013 ora 10.
Acestea
se depun la sediul Spitalului Clinic CF Oradea , Str. Republicii Nr.
56, Jud. Bihor, Cod Postal 410159. Modul de prezentare Numarul de
exemplare depuse: 1 exemplar Documentele vor fi introduse in plicuri
distincte, marcate corespunzator, respectiv: Plicul 1: ¦ Documentele de
calificare: toate documentele solicitate Plicul 2 ¦ Propunerea tehnica ¦
Propunerea financiara . Plicurile se vor introduce intr-un plic
exterior, inchis corespunzator si netransparent. Plicurile interioare
trebuie sa fie marcate cu denumirea si adresa ofertantului, pentru a
permite returnarea ofertei fara a fi deschisa, in cazul in care oferta
respectiva este declarata intarziata. Plicul exterior trebuie sa fie
marcat astfel: – adresa autoritatii contractante ; – titlul Servicii dde
spalatorie si curatatorie
Criteriul de atribuire al contractului este “pretul cel mai scazut”.
In vederea calificari la procedura de selectie de oferte, operatorii economici sunt obligati sa prezinte urmatoarele:
a) Documentele care dovedesc eligibilitatea
-Certificate
de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor exigibile de
plata a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurari sociale, in
termen si din care sa rezulte ca nu au datorii la bugetul de stat si la
bugetul local sau declaratie pe proprie raspundere ca nu inregistreaza
datorii la bugetul de stat sau bugetul local.
– Declaratie pe proprie
raspundere din care sa rezulte ca respecta in totalitate prevederile
Ordinului M.S. nr. 1025/2000 pentru aprobarea normelor privind
serviciile de spalare in unitatile medicale cu paturi si ale Ordinului
M.S.P. 914/2006 .
b) Criterii de calificare privind situatia economica- financiara si capacitatea tehnica
si profesionala a operatorilor economici.
-Certificat constatator valabil emis de Oficiul Registrului Comerţului sau de Camera de Comerţ şi Industrie;
– Act constitutiv precum si toate actele aditionale aferente;
– Certificat de inregistrare fiscala (copie);
–
Declaratie privind dotarile si echipamentele folosite in procesul de
spalare si curatare a inventarului moale-va prezenta si copie xerox dupa
cartile tehnice ale utilajelor respective;
– Informatii referitoare la personalul de specialitate-copie dupa contractele de munca;
– Autoritatea contractanta va efectua o vizita in vederea evaluarii utilajelor folosite de catre prestator;
-Dovada implementarii unui sistem de management al calitatii;
: Instructiuni privind modul de elaborare si prezentare a propunerii tehnice si financiare
1. Propunerea tehnica
Ofertantul
va elabora propunerea tehnica astfel incat acesta sa respecte in
totalitate cerintele prevazute in caietul de sarcini.
Ofertantul va elabora oferta tehnica, tinand sema de specificul caietului de sarcini:
a.
o descriere detaliata a metodologiei si a planului de lucru conceput
pentru prestarea serviciilor (prespalare, spalare, dezinfectare, uscare,
calcare, ambalare, depozitare si transport);
b. activitatile si
sarcinile concrete incredintate personalului implicat in indeplinirea
contractului si graficul de timp prevazut pentru indeplinirea
activitatilor;
c. declaratie pe propria raspundere prin care
ofertantul isi asuma obligatia de a presta serviciul de spalare a
inventarului moale din spital in deplina
concordanta cu prevederile Ordinului M.S.F. nr. 1025/2000 ;
d.
alte informatii considerate semnificative pentru evaluarea
corespunzatoare a propunerii tehnice. Ofertantul va obtine de la
institutiile abilitate avize si autorizatii privind activitatile de
Protectia Muncii, PSI si Protectia Mediului, in vigoare la data
incheierii Contractului de Furnizare Servicii si actualizarea acestora
pe toata durata contractului;
Obligatii generale ale prestatorului:
–
prestatorul se obliga sa asigure capacitati de spalare de minim 3500 de
kg/luna; Echipamentele cu care prestatorul va furniza serviciile, vor
fi conform legislatiei romane in vigoare si standardelor europene.
Prestatorul va utiliza pentru prestarea serviciilor echipamente care sa
fie dotate cu dispozitive electronice privind timpul de spalare si
dezinfectie.
– prestatorul se obliga sa asigure delimitarea stricta a
circuitelor de lenjerie murdara si respectiv curata conform normelor
sanitare in vigoare;
– prestatorul se obliga sa asigure accesul din
exterior catre cele doua spatii functionale – cea murdara si cea curata
prin doua intrari separate;
– prestatorul se obliga sa asigure organizarea celor doua spatii functionale tinand cont de toate normele sanitare in vigoare;
–
prestatorul se obliga sa asigure gestionarea stocului de lenjerie
existenta printr-o evidenta stricta, care sa excluda posibilitatea
sustragerii lenjeriei din incinta unitatii sanitare si sa raspunda de
predarea-primirea lenjeriei murdare, respectiv a celei curate, prin
procese verbale de predare-primire;
– prestatorul se obliga sa ofere un program de functionare si transport la si de la autoritatea contractanta;
–
prestatorul se obliga sa constituie un stoc de piese de schimb si
consumabile, cu utilajele ce vor deservi spalatoria, disponibil din
momentul si pe toata durata derularii contractului;
– prestatorul se
obliga sa asigure servicii de spalare, dezinfectie, spalare si calcare
conform standardelor existente pentru unitatile sanitare prin
instituirea management al calitatii pentru a indeplini standarele
calitative cerute de autoritatea contractanta;
– prestatorul se
obliga sa asigure termenele de predare-primire a lenjeriei (conform
graficului intocmit de autoritatea contractanta);
– prestatorul se
obliga sa asigure un mod de ambalare diferentiat in functie de procesul
tehnologic la care este supus inventarul moale in saci textili ce se
deschid singuri in masina de spalat (lenjerie de pat, halate, campuri
operatorii etc.);
– prestatorul se obliga sa asigure verificare
periodica a produsului finit prin testari microbiologice realizate in
laboratoare autorizate, pe cheltuiala sa precum si punerea rezultatului
analizei la dispozitia achizitorului;
Procesul de colectare a inventarului moale:
–
prestatorul trebuie sa asigure colectarea lenjeriei murdare in saci de
preferinta panza care se desfac direct in masina de spalat.
– prestatorul va colecta inventarul moale murdar de la sediul achizitorului:
– prestatorul va prelua inventarul moale murdar,de la sediul achizitorului:
–
prestatorul va prelua inventarul moale murdar de la sectile spitalului,
intocminduse in acest sens un bon de predare-primire, in care se va
specifica in mod obligatoriu categoria inventarului moale, numarul de
bucati pe fiecare categorie precum si numarul de kg.
Procesul de transport a inventarului moale:
–
transportul de la beneficiar la prestator se face cu mijloace auto de
transport asigurate de prestador si autorizate in acest sens;
–
transportul lenjeriei murdare si a celei curate la/de la autoritatea
contractanta trebuie sa se faca cu mijloace de transport diferite sau cu
acelasi mijloc de transport dar respectandu-se in mod strict un program
de dezinfectie a mijlocului de transport dupa efectuarea fiecarui tip
de transport lenjerie murdara, program stabilit de SSCIN pentru a evita
riscul contaminarii, si autorizate sanitar si in conformitate cu Ord.
M.S. nr. 1025/2000;
– vor fi transportate rufele curate dupa care cele murdare, facandu-se ulterior dezinfectia masinii
Procesul de spalare a inventarului moale:
–
prestatorul trebuie sa asigure servicii de spalat, scos pete, apretat,
amabalat in pungi de plastic si transport gratuit atat la colectare cat
si la returnare a reperelor din cadrul sectiilor spitalului pentru
cantitati lunare de aproximativ 1000 de kg.
Rufele se predau la kg si se primesc la kg.
–
prestatia se va efectua pentru urmatoarele repere: lenjerie de pat
(cearceaf plic, cearceaf pat, fata de perna), fete de masa, prosoape,
camasi noapte, paturi, halate molton, huse, perdele, uniforme medici si
personal auxiliar, albe si colorate, campuri de operatie.
– prestarea
serviciilor de spalare se desfasoara la sediul prestatorului la cel
mult 3 zile in cantitatile puse la dispozitie de beneficiar cu
asigurarea transportului acestora gratuit atat la colectare cat si la
livrare.
– spalarea trebuie sa asigure in mod obligatoriu dezinfectia
termica si chimica a lenjeriei si scoaterea tuturor petelor in special a
petelor de sange.
– uniformele calcate, apretate si ambalate corespunzator in colete
– ofertantul trebuie sa dispuna de utilaje de abur pentru fierberea rufelor sub
presiune la max1150 C.
–
procesul de spălare se va face cu utilaje proprii ale prestatorului,
performante ce corespund normelor in vigoare privind spalarea rufelor
contaminate din cadrul unitatilor medicale .
– operatorul trebuie sa
prezinte achizitorului specificatiile tehnice ale masinilor si
utilajelor precum si alte echipamente care vor duce la indeplinirea
contractului.
– se va avea in vedere ca maşinile de spălat să corespundă pentru condiţiile de spălare adulţi (septic şi aseptic),
–
se va avea in vedere ca dozarea materialelor de spalat sa asigure
spalarea, sa nu distruga si sa nu deterioreze tesatura. Raspunderea
pentru utilizarea detergentilor si a solutiilor pentru scoaterea petelor
revine in totalitate prestatorului iar folosirea acestora se va face
conform legilor in vigoare in concentratiile si temperaturile stabilite
in fise tehnice de utilizare.
– lipsurile constatate la primirea articolelor (lenjerie, halate, uniforme etc.) de la spalare vor fi suportate de prestator.
–
Masina ce trebuiesc sa indeplineasca contractul. masina de spalat
separata pentru sectiile cu risc, chirurgicale si blocul operator spital
125 paturi +bloc operator OG;
– prestatorul se oblige sa asigure prelucrarea separat a lenjeriei pe categorii:
a. rufe ce necesita fierbere;
b. rufe din blocul operator;
d. uniformele personalului
–
prestatorul se obliga sa asigure folosirea in procesul de spalare, a
detergentilor, aditivilor si dezinfectantilor chimici ceruti de
autoritatea contractanta si avizati de Ministerul Sanatatii (dozarea
acestora sa se faca si electronic); Prestatorul se obliga ca substantele
folosite pentru spalare si dezinfectie sa fie autorizate de
Ministerul Sanatatii, ecologice si sa corespunda standardelor CE de calitate.
–
in procesul de spalare a inventarului moale, prestatorul va folosi
detergent cu spumare redusa pentru spalarea tesaturilor in masini de
spalat automate care:
1. sa nu fie toxic;
2. sa aiba un spectru larg de actiune;
3. sa nu contina aldehide ;
4. sa aiba un continut de enzime de minim 1%;
5. sa aiba un continut de substante active de minim 11%;
6. sa aiba o buna compatibilatate cu majoritatea tesaturilor;
7. sa fie avizate de M.S.;
8. sa prezinte certificate privind implementarea unui sistem de management al calitatii;
9. sa prezinte fisa tehnica de la producator tradusa in limba romana, legalizata;
10.sa
prezinte contractul incheiat cu producatorul sau importatorul din care
sa rezulte si valabilitatea contractului de furnizare detergenti.
Procesul de uscare a inventarului moale:
– Procesul de uscare trebuie să se facă in maşini de uscare performante, incălzite cu abur industrial/electric, gaz .
– Operatorul trebuie sa prezinte achizitorului specificatiile tehnice ale masinilor care vor indeplini contractul.
Procesul de calcare a inventarului moale:
–
Procesul de călcare şi uscare trebuie sa se faca cu utilaje
specializate calandru (calcarea trebuie sa fie facuta la o temperatura
de 170 grade Celsius ), presa, fier de calcat
– Operatorul trebuie sa prezinte achizitorului specificatiile tehnice ale masinilor care vor indeplini contractul .
–
Cearsaful de pat si cearsaful plic trebuie calcat la calandru.
Uniformele, halatele, aleze, etc. trebuiesc finistate la presa, statie
de calcat si manechin industrial.
Procesul de ambalare a inventarului moale:
–
Rufele vor fi ambalate in saci de plastic/ pungi de polietilena de
culoare alba sau transparenta etansate prin lipire termica asfel incat
sa poata fi prevenita contaminarea acestora.
Procesul de predare a inventarului moale:
–
Predarea lenjeriei uscate si calcate de la depozit catre sectii, se va
face in pungi de polietilenă de culoare albă sau transparentă etanşate
prin lipire, intocmindu-se in acest sens un bon de primire a
inventarului moale, bon in care se va specifica numarul si tipul de
inventar moale primit precum si starea inventarului receptionat. In
cazul in care se va constata ca inventarul moale prezinta pete sau nu
este spalat corespunzator, acesta se va returna prestatorului in vederea
remedierii, fara ca prestatorul sa factureze serviciul prestat.
– In cazul in care se constata deteriorari / rupturi ale materialului , acestea vor fi
consemnate in bonul de primire , intocmindu-se o propunere de casare .
Verificarea si validarea serviciilor de spalatorie se face prin controlul de catre
achizitor al calitatii si cantitatii prin
–
urmarirea cu strictete a prescriptiilor standardelor de stat,
documentatiilor tehnice si a documentelor interne ale unitatilor
medicale;
-controlarea starii de curatenie a mijloacelor de transport
destinate lenjeriei ce urmeaza a fi expediate de catre unitatea
medicala si luarea de masuri pentru ca mijloacele de transport sa
asigure integritatea produselor transportate;
-controlarea modului de pastrare si depozitare a lenjeriei produs-finit;
-verificarea
respectarii conditiilor tehnice de manipulare in spalatorie, prin
luarea de masuri pentru eliminarea cauzelor in cazul unor abateri;
-controlarea indeplinirii conditiilor de calitate pe intregul flux.
-testarea microbiologica si macrobiologica a lenjeriei finit
2. Propunerea financiara
-Oferta financiara va contine in mod obligatoriu si o nota de fundamentare a
pretului.
Pretul ofertat va fi pe unitatea de masura prevazuta in caietul de sarcini: pret /kg rufe
– in lei fara tva va fi mentinut nemodificat pe toata perioada de valabilitate a contractului.
Valoarea maxima 28000.00 lei la care se adauga TVA.
3.Modalitatea si conditiile de plata:
Plata
la 30 zile de la emiterea facturii. Se va emite o singura factura
lunar-la sfarsitul lunii pentru care a fost prestat serviciul.
Autoritatea
contractanta va analiza prin comisia de evaluare a ofertelor,
documentatia de atribuire inaintata, urmand ca in termen maxim de trei
zile sa se comunice rezultatul procedurii.
Ofertele care nu
indeplinesc conditiile de calificare vor fi respinse ca si oferte
inacceptabile,( art.36 alin 1 din HG 925/2006), iar cele care nu
indeplinesc criteriile stabilite in caietul de sarcini vor fi respinse
ca oferte neconforme (art.36 alin 2 din HG 925/2006).
Numai ofertele
acceptabile(art.37 alin 1 din HG 925/2006) vor fi analizate din punct
de vedere al pertului cel mai scazut, criteriu stabilit pentru
atribuirea contractului.
Ofertantul castigator are obligatia de
constituire a garantiei de buna executie in cuantum de 5 % din valoarea
contractului, pana la data semnarii contractului de catre parti.
Contract de servicii
nr. data
Preambul
În temeiul OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.337/2006, s-a încheiat prezentul contract de furnizare de servicii, între
Autoritatea contractanta SPITALUL
CLINIC CF ORADEA , adresa sediu: str. Republicii, nr. 56, loc. Oradea,
jud. Bihor, telefon: 0259 411581, fax: 0259 477201, cod fiscal 4208552,
cont trezorerie RO71TREZ0765041XXX000272 reprezentată prin Dr.Chipurici
Adrian Marius – Manager si Ec. Dacin Florin – Director
financiar-contabil
în calitate de beneficiar, pe de o parte
şi
Operatorul
economic ……………….. adresă str. …………….,telefon ……………. numar de
inmatriculare……………………cod fiscal…………………..……,cont (trezorerie, bancă)
…………………………..reprezentat prin …………… în calitate de prestator, pe de altă
parte.
2. Definiţii
2.1 – În prezentul contract următorii termeni vor fi interpretaţi astfel:
a. contract – reprezintă prezentul contract şi toate Anexele sale.
b. beneficiar şi prestator – părtile contractante, aşa cum sunt acestea numite în prezentul contract;
c.
preţul contractului – preţul plătibil prestatorului de către achizitor,
în baza contractului, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a
tuturor obligaţiilor asumate prin contract;
d. servicii – activităţi a căror prestare fac obiect al contractului;
e.
produse – echipamentele, maşinile, utilajele, etc şi orice alte bunuri
cuprinse în anexa/anexele la prezentul contract şi pe care prestatorul
are obligaţia de a le furniza aferent serviciilor prestate conform
contractului;
f. forţa majoră – un eveniment mai presus de
controlul parţilor, care nu se datorează greşelii sau vinei acestora,
care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului şi care
face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului;
sunt considerate asemenea evenimente: razboaie, revoluţii, incendii,
inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca
urmare a unei carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustivă ci
enunciativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor
de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem
de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi;
j. zi – zi calendaristică; an – 365 de zile.
3. Interpretare
3.1
– În prezentul contract, cu excepţia unei prevederi contrare cuvintele
la forma singular vor include forma de plural şi vice versa, acolo unde
acest lucru este permis de context.
3.2 – Termenul “zi” sau “zile” sau orice referire la zile reprezintă zile calendaristice dacă nu se specifică in mod diferit.
4. Obiectul principal al contractului
4.1 – Prestatorul se obligă să furnizeze servicii de spalatorie si curatatorie.
5. Preţul contractului
5.1 – Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului, plătibil prestatorului de catre beneficiar, este de …… ./ ……….
5.2 – Preţul contractului este ferm si nu poate fi modificat pe toata perioada de valabilitate a contractului.
6. Durata contractului
6.1 – Durata prezentului contract este de ……. luni, cu
posibilitatea prelungirii acestuia prin incheierea unui act aditional.
6.2. – Prezentul contract încetează să producă efecte la data de …………….
7. Executarea contractului
7.1 – Executarea contractului începe dupa semnarea acestuia de catre parti.
8. Documentele contractului
8.1 – Documentele contractului sunt:
– propunerea financiara si tehnica (oferta)
9. Obligaţiile principale ale prestatorului
–
prestatorul se obliga sa asigure capacitati de spalare de minim ……… de
kg/luna; Echipamentele cu care prestatorul va furniza serviciile, vor fi
conform legislatiei romane in vigoare si standardelor europene.
Prestatorul va utiliza pentru prestarea serviciilor echipamente care sa
fie dotate cu dispozitive electronice privind timpul de spalare si
dezinfectie.
– prestatorul se obliga sa asigure delimitarea stricta a
circuitelor de lenjerie murdara si respectiv curata conform normelor
sanitare in vigoare;
– prestatorul se obliga sa asigure accesul din
exterior catre cele doua spatii functionale – cea murdara si cea curata
prin doua intrari separate;
– prestatorul se obliga sa asigure organizarea celor doua spatii functionale tinand cont de toate normele sanitare in vigoare;
–
prestatorul se obliga sa asigure gestionarea stocului de lenjerie
existenta printr-o evidenta stricta, care sa excluda posibilitatea
sustragerii lenjeriei din incinta unitatii sanitare si sa raspunda de
predarea-primirea lenjeriei murdare, respectiv a celei curate, prin
procese verbale de predare-primire;
– prestatorul se obliga sa ofere un program de functionare si transport la si de la autoritatea contractanta;
–
prestatorul se obliga sa constituie un stoc de piese de schimb si
consumabile, cu utilajele ce vor deservi spalatoria, disponibil din
momentul si pe toata durata derularii contractului;
– prestatorul se
obliga sa asigure servicii de spalare, dezinfectie, spalare si calcare
conform standardelor existente pentru unitatile sanitare prin
instituirea management al calitatii pentru a indeplini standarele
calitative cerute de autoritatea contractanta;
– prestatorul se
obliga sa asigure termenele de predare-primire a lenjeriei (conform
graficului intocmit de autoritatea contractanta);
– prestatorul se
obliga sa asigure un mod de ambalare diferentiat in functie de procesul
tehnologic la care este supus inventarul moale in saci textili ce se
deschid singuri in masina de spalat (lenjerie de pat, halate, campuri
operatorii etc.);
– prestatorul se obliga sa asigure verificare
periodica a produsului finit prin testari microbiologice realizate in
laboratoare autorizate, pe cheltuiala sa precum si punerea rezultatului
analizei la dispozitia achizitorului;
10. Obligaţiile principale ale beneficiarului
10.1
– Beneficiarul se obligă să platească preţul către prestator în termen
de 30 de zile de la emiterea facturii de către prestator.
10.2 – Dacă
beneficiarul nu onorează facturile în termen de 14 zile de la expirarea
perioadei prevăzute convenite, prestatorul are dreptul de a sista
prestarea serviciilor şi de a beneficia de reactualizarea sumei de plată
la nivelul corespunzător zilei de efectuare a plaţii. Imediat ce
beneficiarul onorează factura, prestatorul va relua prestarea
serviciilor în cel mai scurt timp posibil.
11. Sancţiuni pentru neindeplinirea culpabilă a obligaţiilor
11.1
– În cazul în care, din vina sa exclusivă, prestatorul nu reuşeşte
să-şi execute obligaţiile asumate prin contract, atunci beneficiarul are
dreptul de a deduce din preţul contractului, ca penalitaţi, o sumă
echivalentă cu o cotă de 0,1 %pe zi de intarziere.
11.2 – În cazul în
care beneficiarul nu onorează facturile în termen de 28 de zile de la
expirarea perioadei convenite, atunci acesta are obligaţia de a plăti,
ca penalităţi, o sumă echivalentă cu o cotă de 0,1% pe zi de intarziere.
11.3
– Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către
una dintre părţi, în mod culpabil şi repetat, dă dreptul părţii lezate
de a considera contractul de drept reziliat şi de a pretinde plata de
daune-interese.
11.4 – Beneficiarul îşi rezervă dreptul de a renunţa
oricând la contract, printr-o notificare scrisă adresată prestatorului,
fără nici o compensaţie, dacă acesta din urmă dă faliment, cu condiţia
ca această anulare să nu prejudicieze sau să afecteze dreptul la acţiune
sau despăgubire pentru prestator. În acest caz, prestatorul are dreptul
de a pretinde numai plata corespunzatoare pentru partea din contract
îndeplinită până la data denunţării unilaterale a contractului.
12. Alte resposabilităţi ale prestatorului
12.1
– (1) Prestatorul are obligaţia de a executa serviciile prevăzute în
contract cu profesionalismul şi promtitudinea cuvenite angajamentului
asumat şi în conformitate cu propunerea sa tehnică .
(2) Prestatorul
se obligă să supravegheze prestarea serviciilor, sa asigure resursele
umane, materialele, instalaţiile, echipamentele şi orice alte asemenea,
fie de natura provizorie, fie definitivă cerute de şi pentru contract,
în masura în care necesitatea asigurării acestora este prevazută în
contract sau se poate deduce în mod rezonabil din contract.
12.2 –
Prestatorul este pe deplin responsabil pentru execuţia serviciilor în
conformitate cu solicitarile beneficiarului. Totodată, este răspunzător
atât de siguranţa tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare
utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toată durata
contractului.
12.3 – Prestatorul isi asuma intreaga responsabilitate
privind detinerea autorizatiilor de exercitare a profesiei in
concordanta cu serviciile prestate.
13. Alte responsabilităţi ale beneficiarului
13.1
– Beneficiarul se obligă să pună la dispoziţia prestatorului orice
informaţii pe care acesta le solicita şi pe care le considera necesare
îndeplinirii contractului.
14. Recepţie şi verificări
14.1 –
Beneficiarul are dreptul de a verifica modul de prestare a serviciilor
pentru a stabili conformitatea lor cu prevederile din propunerea tehnică
şi financiara.
15. Începere, finalizare, întârzieri, sistare
15.1
– (1) Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea serviciilor în
timpul cel mai scurt posibil de la primirea ordinului de începere a
contractului.
15.2 – Dacă pe parcursul îndeplinirii contractului,
prestatorul nu respectă perioadele de prestare convenite, acesta are
obligaţia de a notifica acest lucru, în timp util, beneficiarului.
Modificarea datei/perioadelor de prestare convenite se face cu acordul
parţilor, prin act adiţional.
15.3 – În afara cazului în care
beneficiarul este de acord cu o prelungire a termenului de execuţie,
orice întârziere în îndeplinirea contractului dă dreptul beneficiarului
de a solicita penalităţi prestatorului.
16. Amendamente
16.1 –
Parţile contractante au dreptul, pe durata îndeplinirii contractului, de
a conveni modificarea clauzelor contractului, prin act adiţional, numai
în cazul apariţiei unor circumstanţe care lezează interesele comerciale
legitime ale acestora şi care nu au putut fi prevăzute la data
încheierii contractului.
17. Cesiunea
17.1 – Prestatorul are
obligaţia de a nu transfera total sau parţial obligaţiile sale asumate
prin contract, fără să obţină, în prealabil, acordul scris al
beneficiarului.
17.2 – Cesiunea nu va exonera prestatorul de nici o
responsabilitate privind garanţia sau orice alte obligaţii asumate prin
contract.
18. Forţa majoră
18.1 – Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă.
18.2
– Forţa majoră exonerează parţile contractante de îndeplinirea
obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care
aceasta acţionează.
18.3 – Îndeplinirea contractului va fi suspendată
în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia
drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
18.4
– Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a
notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea
acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea
limitării consecinţelor.
18.5 – Dacă forţa majoră acţionează sau se
estimează ca va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va
avea dreptul să notifice celeilalte parţi încetarea de plin drept a
prezentului contract, fără ca vreuna din parţi să poată pretindă
celeilalte daune-interese.
19. Soluţionarea litigiilor
19.1 –
Beneficiarul şi prestatorul vor face toate eforturile pentru a rezolva
pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută
care se poate ivi între ei în cadrul sau în legatură cu îndeplinirea
contractului.
19.2 – Dacă, după 15 de zile de la începerea acestor
tratative neoficiale, beneficiarul şi prestatorul nu reuşesc să rezolve
în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca
disputa să se soluţioneze de către instanţele judecatoreşti din România.
20. Limba care guvernează contractul
20.1 – Limba care guvernează contractul este limba română.
21. Comunicări
21.1 – (1) Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii cât şi în momentul primirii.
21.2
– Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă,
telex, fax sau e-mail cu condiţia confirmării în scris a primirii
comunicării.
22. Legea aplicabilă contractului
22.1 – Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Parţile au înteles să încheie azi ………………. prezentul contract în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
Achizitor, Prestator,
SPITALUL CLINIC CF ORADEA .
Manager,
Dr.Chipurici Adrian Marius .
Director financiar – contabil,
Ec.DACIN FLORIN
Consilier juridic,
TURCUS FLORIN